I was asked once: Why do you use such difficult techniques and processes in your work? Life is filigree and complex. There is more than black and white. My imagery emerges when I look through paper against the light. White dots on the drawings are holes drawn by the waterjet. Light passes through the white paper which seems to be grey in contre-jour.                 

Seitenverkehrt
Seitenverkehrt

1997 36 x 50 cm, Begriffe gegen Licht, Haiku von Rudolf Jüdes

Tanz
Tanz

1996 28 x 22 cm

Tier
Tier

1996 28 x 22 cm

Umgepflügt
Umgepflügt

1997 41 x 29 cm

Traum Detail
Traum Detail

1996 28 x 22 cm

Syrinx Detail
Syrinx Detail

1997 36 x 50 cm

Rumpelstünzchen
Rumpelstünzchen

1997 36 x 50 cm

Kriechgang
Kriechgang

1997 36 x 50 cm

Murmelthier
Murmelthier

1997 36 x 50 cm

Im Bilderbuch war alles lebendig
Im Bilderbuch war alles lebendig

2001 28 x 20 cm

Hühnchen und Hähnchen
Hühnchen und Hähnchen

1997 36 x 50 cm

Unermüdlich wie Wasser
Unermüdlich wie Wasser

2001 28 x 20 cm

Von einem, der auszog
Von einem, der auszog

1997 36 x 50 cm

Vogel in der Hand
Vogel in der Hand

2015 66 x 50 cm

Brautpaar
Brautpaar

1997 36 x 50 cm

Höhle aus Glas
Höhle aus Glas

1997 36 x 50 cm

Brennessel weben
Brennessel weben

2001 28 x 20 cm

Fountain
Fountain

1997 36 x 53 cm