I was asked once: Why do you use such difficult techniques and processes in your work? Life is filigree and complex. There is more than black and white. My imagery emerges when I look through paper against the light. White dots on the drawings are holes drawn by the waterjet. Light passes through the white paper which seems to be grey in contre-jour.                 

Seitenverkehrt
Seitenverkehrt

1997 36 x 50 cm, Begriffe gegen Licht, Haiku von Rudolf Jüdes

press to zoom
Tanz
Tanz

1996 28 x 22 cm

press to zoom
Tier
Tier

1996 28 x 22 cm

press to zoom
Umgepflügt
Umgepflügt

1997 41 x 29 cm

press to zoom
Traum Detail
Traum Detail

1996 28 x 22 cm

press to zoom
Syrinx Detail
Syrinx Detail

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Rumpelstünzchen
Rumpelstünzchen

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Kriechgang
Kriechgang

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Murmelthier
Murmelthier

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Im Bilderbuch war alles lebendig
Im Bilderbuch war alles lebendig

2001 28 x 20 cm

press to zoom
Hühnchen und Hähnchen
Hühnchen und Hähnchen

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Unermüdlich wie Wasser
Unermüdlich wie Wasser

2001 28 x 20 cm

press to zoom
Von einem, der auszog
Von einem, der auszog

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Vogel in der Hand
Vogel in der Hand

2015 66 x 50 cm

press to zoom
Brautpaar
Brautpaar

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Höhle aus Glas
Höhle aus Glas

1997 36 x 50 cm

press to zoom
Brennessel weben
Brennessel weben

2001 28 x 20 cm

press to zoom
Fountain
Fountain

1997 36 x 53 cm

press to zoom